lørdag 19. mars 2011

Blogging som læringsarena...

Idag har jeg fått gått gjennom alle bloggene som studentene på rektorskolen har opprettet etter forrige samling. Jeg har fått lest mange interessante hovedinnlegg, og fått kommentert noen. Jeg ser at jeg blir ganske så reflektert av dette i og med at det er så mange like saker som kommer frem. Vi har mye av de samme tankene som florerer rundt i hodene våre. Godt er det også å lese at vi har mye av de samme utfordringene rundt om kring på våre respektive arbeidsplasser. Måten vi løser disse utfordringene på er nok både lik og forskjellig. Spennende er det iallefall å se mangfoldet i denne bloggverdenen. Både arbeidskrav 4 og refleksjonsnotat ligger og ulmer i bakhodet, og ikke minst hvem som skal være vikar i 4b på tirsdag og på leksehjelpen kl. 13 på torsdag. Tror allkevel at det at jeg bruker litt tid på dette (blogging) er bra.
God laurdagskveld!

2 kommentarer:

  1. Blogging er spennende, men krevende å følge opp alt vi skal. Hodet fylles av alt mulig og tilslutt ender du opp med å svare på noe helt annet enn du ble spurt om. Fikk et godt råd i dag.Vær i nuet. ER du på et møte, så er du tilstede på det møtet- ikke i referatet du skulle ha skrevet fra møtet i går, eller elvesamtalen du skal ha om en time. Bruk energien din på rett tid og sted. Jobbet med saken i dag- klarte det i et krevende foreldremøte, men de 30 min jeg hadde imellom til neste møte ble hektiske og plutselig var jeg i samme fellen igjen.
    Nå skal jeg avslutte kvelden med forberedelse til et foredrag jeg skal ha på en annen skole i morgen- jeg har heller ikke forberedt tre t undervisning i morgen, funnet vikar til siste timen eller skrevet to referater nå. det er jobben. Så er jeg på etterskudd med husarbeid, har en unge som skal på innskrivingsmøte, en unge jeg ikke vet hvordan jeg skal få hjem fra skolen og så skulle jeg vært tilstede på et møte i morgen og planlagt et politisk innlegg..
    Fokus..Nå skal jeg igjen følge rådet. Tror jeg rett og slett tar natt. Søvn er viktig skal en takle alt.

    SvarSlett
  2. Så flott at du opplever blogging på den måten! For meg blir dette alt for krevende, alt for mye nattarbeid hvis jeg skal gjennomføre dette med god samvittighet. For meg blir det kronikkskriving i stedet. Det krever veldig mye tid både å lese bloggene, kommentere, samt skrive egne. Ære være den som har tid og overskudd nok til å følge opp og til å dele med andre :). Jeg er sjelden hjem fra jobb før kl 20-22 om kveldene. Lykke til videre med blogging! :) Mvh Anna

    SvarSlett