mandag 21. februar 2011

Vurdering

På siste samling som ble avsluttet nå før helga tok jeg med meg spesielt dette med vurdering som var torsdagens tema. Grunnen er at vi på skolen nå er midt oppi prosjektet vurdering for læring. Dette er et prosjekt som kommunene Midtre-Gauldal, Rennebu og Melhus samarbeider om. Noe av det som ble sagt om dette på samlingen vil jeg ta med meg tilbake til personalet. Vi hadde en felles start på dette i november 2010. Videre jobbes dette jevnlig med nå på hver enkelt skole. Vi har blant annet gått grundig gjennom boka "Vurdering for læring i klasserommet" av Trude Slemmen. 7.mars er det nettverksamlinger for vår del. Da skal vi presentere for våre to samarbeidsskoler i Melhus kommune hva vi har jobbet med til nå, og hvilken del av vurderingspraksisen vi eventuelt har endret. Innimellom dette hadde vi i januar en ledersamling hvor vi sammen planla hva som skulle foregå på de kommende nettverkssamlingene.
På personalmøtene på Støren barneskole har vi fått igang en fin diskusjon rundt temaet. Vi har valgt lesing som spesielt satsingsområde. Vi har ressonert oss frem til at vi driver med mye bra innen temaet hos oss, men og at vi har et bra forbedringspotensiale.
Er spent på fortsettelsen nå etter vinterferien....da får vi ekstern hjelp fra leder av prosjektet Ingrid Sjoner.

2 kommentarer:

  1. Hei! Vi deltar også i vurdering for læring - veldig spennende og nyttig. En eller annen har sagt at den nye vurderingsforskriften er den største reform som er innført i skolen på veldig lenge - og den kom i sommerferien uten mye oppstyr! Jeg vil gjerne høre mer om hvordan dere jobber videre med dette-:) Lykke til!

    SvarSlett
  2. Hei,
    Vurderinga er i vinden for tiden. Neste torsdag skal jeg selv ta i mot et nettverk i Trondheim kommune som har ansvaret for blant annet vurdering. Det var mye spennende om vurdering på siste samling. Er spent på det med kriteriebasert vurdering. personlig litt skeptisk. Ha en ellers fin dag!

    SvarSlett